banner

Search Results for: pelakon drama bukan aku

“Saya Tunggu Surat Saman Sharnaaz” – Fauzi Nawawi

fauziAktor filem ‘Tipu Kanan Tipu Kiri’, Fauzi Nawawi menjelaskan yang dia menunggu surat saman daripada pihak pelakon Sharnaaz Ahmad. Sebelum ini, kontroversi tercetus antara isteri Fauzi, aktres Lisdawati dan Sharnaaz apabila Sharnaaz didakwa menengking Lisdawati di set penggambaran drama bersiri ‘Bukan Kerana Aku Tak Cinta’.

Ekoran kejadian itu, satu laporan polis telah dibuat oleh pasangan ini sebagai langkah berjaga-jaga bagi kerana bimbangkan keselamatan diri dan kandungan Lisdawati.

“Tindakan saya apabila saya dengar dia nak saman, saya hanya tunggu surat saman dia. Ini kerana kenyataan dia di pihak media, tidak berasas. Kalau dia kata saya maki ibu bapa dia, tolong tunjukkan bukti teks tersebut. Kenapa dia hanya tunjukkan teks yang tidak berkenaan dengan maki. Saya hanya keluarkan teks ‘kalau gua maki mak lu macam mana’.

Takkan saya nak nak tanya pada dia ‘kalau gua maki bini lu macam mana’, tak boleh sebab dia belum berkahwin. Itu satu pertanyaan, adakah perkataan itu maki? Bila kenyataan dia kata saya maki, maknanya saya ini macam orang yang biadap,” ujar Fauzi ketika ditemui di Tayangan Filem Sang Pemberani di Cathay Cineleisure, Damansara pada Khamis.

Dalam pada itu, Fauzi menjelaskan selepas ini dia akan membenarkan isterinya berlakon bersama Sharnaaz lagi sekiranya segala kontroversi yang tercetus selesai dengan baik. Fauzi juga menyatakan yang dari awal lagi, Sharnaaz harus bersemuka dengannya.

“Sepatutnya perkara ini harus bersemuka dengan saya. Kenapa selepas semua ini tercetus dan keluar di pihak media, baru dia memohon maaf kepada isteri saya. Apabila dia nak saman, saya tunggu saman dia. Sampai sekarang saya belum dapat apa-apa surat daripada pihak dia. Kalau dapat, saya akan jawab dengan jujur.

Untuk saya melibatkan ibu bapa dia dalam perkara ini, itu tidak logik langsung. Kalau ada, tunjuk bukti teks tersebut. Saya pun tidak buat apa-apa tindakan, saya cuma buat laporan polis, itu pun hanya untuk membawa isteri saya menjalani pemeriksaan. Selepas itu, apabila benda dah kecoh, saya hanya diamkan sahaja,” ujar Fauzi lagi.

Fauzi juga berharap akan ada jalan penyelesaian terbaik bagi menyelesaikan konflik di antara mereka bertiga.

“Kalau boleh, saya minta dia cari jalan untuk selesaikan perkara ini, apabila dia sudah mulakan perkara ini. Kalau dia kata mahu saman, silakan. Kalau mahu berdepan, di hadapan wartawan sekali pun, silakan. Saya menunggu setiap masa, insyaAllah,” ujar Fauzi mengakhiri perbualan.

Incoming search terms:

Komen Nelydia Senrose Tentang Isu Adegan Romantiknya Dengan Sharnaaz

nely

nelyPelakon Nelydia Senrose menjelaskan keputusan menerima tawaran bagi melakonkan adegan romantik atau mesra dalam sesebuah drama atau filem merupakan keputusannya sendiri tanpa melibatkan pihak lain termasuklah kekasihnya Qi Razali.

Nelydia, 20, berkata, sebagai wanita yang sudah dewasa, dia tahu menjaga batasan ketika berlakon asalkan ia tidak menjejaskan maruah diri  dan keluarga.

“Segala keputusan menerima sesebuah tawaran adalah daripada diri saya sendiri. Dia (Qi Razali) tiada hak untuk tentukan limit kepada saya. Dia pun tak pernah meletakkan apa-apa batas kepada saya apabila saya berlakon.

Tak perlu ada orang untuk mengajar saya untuk masuk campur urusan lakonan saya. Soal personal saya, ia letak tepi,”  katanya kepada mStar Online.

Nelydia berkata demikian ketika diminta mengulas tentang adegan mesra antara dia dengan pelakon utama drama Bukan Kerana Aku Tak Cinta Sharnaaz Ahmad yang dikatakan keterlaluan.

Adegan-adegan tersebut didakwa menimbulkan perasaan cemburu oleh kekasihnya Qi Razali apabila melihat gambar-gambar lakonan mereka dimuat naik oleh pelakon lelaki tersebut di laman sosial Instagram.

Katanya, dalam hubungan percintaan salah faham merupakan sesuatu yang normal, bagaimanapun perkara tersebut sudah diselesaikan secara baik.

Dalam pada itu, Nelydia turut mengakui ada beberapa babak lakonannya bersama Sharnaaz yang agak keterlaluan.

Namun, katanya ia hanyalah sebagai memenuhi tuntutan watak yang tertulis dalam novel asalnya.

“Ya, saya akui ada babak lakonan kami yang agak keterlaluan, tetapi itu hanya kehendak novel yang memerlukan kami memberikan yang terbaik”, katanya.

Bercerita tentang pengalaman melakonkan watak Mastura dalam drama tersebut, Nelydia berkata ada babak yang membuatkan dia malu untuk melakonkannya.

Katanya, babak yang memerlukan dia mengusap perut dan bercakap dengan bayi yang dikandungnya itu membuatkan dia segan dengan diri sendiri.

“Saya tidak pernah mengandung, banyak kali diulang kerana saya sukar untuk fokus dan segan dengan diri sendiri,” ujarnya.

Drama bersiri 60 episod itu dibarisi pelakon seperti Iqram Dinzly, Datuk Jalaluddin Hassan, Lisdawati, Chew Kin Wah, Adeline Tsen dan Tony Eusoff.

Ia telah disiarkan sejak 9 Disember 2013 di Astro Mustika

Incoming search terms:

Sharnaaz Enggan Mati Tak Bertutup Mata Kerana Lisdawati

sharnaaz

sharnaazPelakon Sharnaaz Ahmad ingin bersemuka dengan aktres Lisdawati dan suaminya Fauzi Nawawi selepas wanita itu selamat bersalin bagi  menyelesaikan isu pertelingkahan di antara mereka ketika penggambaran drama Bukan Kerana Aku Tak Cinta.

Sharnaaz, 29, berkata, dia tidak mahu mengeruhkan lagi keadaan sehingga mampu menjejaskan kesihatan Lisdawati yang kini sedang sarat mengandung anak ketiga.

“Pergaduhan saya dan Lisdawati itu biarlah berlalu, tetapi saya rasa ia patut diselesaikan kerana saya tidak mahu kalau saya mati, mata tidak tertutup rapat.

“Tapi tunggu masa yang sesuai mungkin selepas dia beranak dahulu baru bincang,” katanya ketika ditemui pada majlis tayangan episod akhir drama Bukan Kerana Aku Tak Cinta di Encorp Strand Mall, di sini, malam Selasa lalu.

Sharnaaz berkata demikian ketika diminta mengulas tentang kontroversi antara dia dan Lisdawati apabila wanita itu  mendakwa diserang dan diugut Sharnaaz ketika penggambaran drama berkenaan.

Dalam kejadian Februari lalu itu, Lisda  membuat laporan polis di Balai Polis Dang Wangi sebagai langkah keselamatan.

Sementara itu, Sharnaaz berkata, dia enggan memanjangkan dan bercakap tentang perkara tersebut lagi.

Sementara itu, pelakon Lisdawati yang dihubungi berkata, Sharnaaz tidak perlu menunggu sehingga dia bersalin untuk menyelesaikan masalah berkenaan.

Kata Lisda, banyak cara dan teknologi terkini yang membolehkan aktor itu menghubunginya jika benar-benar berniat untuk berbuat demikian.

“Saya tidak mahu panjangkan hal ini jika dia tidak buka mulut lagi, tetapi kalau dia kata ingin berdamai tidak perlulah nak tunggu sampai saya bersalin.

“Banyak cara kalau ingin berjumpa atau telefon sahaja kalau benar-benar ikhlas untuk bersemuka dan berdamai,” katanya.

Tambah Lisda, sebagai pelakon lebih senior dia lebih lama dalam industri dan pernah melalui pelbagai kontroversi lebih teruk daripada itu.

Sementara itu, Lisda, dia tidak dapat hadir pada tayangan episod akhir drama tersebut berikutan keretanya mengalami kerosakan dan terpaksa dihantar ke bengkel.

“Saya sudah siap-siap nak datang tetapi kereta pulak buat hal dan terpaksa ke bengkel untuk dibetulkan, pada mulanya memang saya ingin menonton bersama-sama dan bertemu peminat drama itu,” katanya yang kini sarat mengandung lapan bulan.

Drama  Bukan Kerana Aku Tak Cinta mula disiarkan sejak 9 Disember lalu pada setiap Isnin hingga Rabu bermula pukul 10 malam di Astro Mustika (saluran 134).

Incoming search terms:

Isu Kemban, Erma Fatima Jadi Bengang

kemban

kembanSiapa tak kenal dengan pengarah dan penerbit kontroversi Erma Fatima yang sememangnya lantang bersuara dan tidak akan mudah mengalah dengan apa yang cuba ditegakkan dirinya yang kuat berfalsafah itu.

Kita tidak menyangkal sebarang tindakan yang dibuat oleh Erma kerana merasakan dia mempunyai hak itu berbuat demikian dan tampil memberikan dalil yang bukan sekadar cakap kosong.

Namun kadangkala ia tetap menjadi punca oleh sesetengah pihak menggunakan apa yang cuba disampaikan Erma dan mengaitkan ia dengan perkara yang menyentuh sensitiviti agama mahupun bangsa.

Mari kita lihat jawapan dan komen yang diberikan Erma Fatima menerusi laman Instagramnya ketika memberikan komen balas kepada seorang peminat tentang isu berkemban dalam Drama Takhta 3 Ratu.

“Dear @*&^%$#%3 rosak bangsa bkn kerana filem kita. Sebutkan filem melayu mana yg dh rosakn bangsa? Dont judge the book by its cover. Belum tgk drama…baru tgk still photo. Pakai kemban sikit…itu yg mjadi isu…itu yg d kontroversikan…tdk kh terlihat akn apa yg tersirat d sebalik kejatuhan melaka? Apakah kemban itu yg lbh besar dr pergolakan bamgsa melayu ketika itu yg sama sdg berlaku skrg ini? Tdk kah terpandang akn bangsa aku akan isu itu selain kemban? Sungguh menyedihkan bila kita semakin buta mata hatinya. Sy akui soal hukum tdk bole d permainkan. Namun andai kemban membuatkan anda merasa dosa sy smakin byk utk d pikul maka sy siap utk memikulnya. Ada 2 tanggungjawan setiap manusia di ats muka bumi ini. Agama dan bangsa!

Dan satu lagi kenyataan Erma,

Bila MELAYU berkata-kata ! KEMBAN LEBIH BESAR ISUNYA dari sejarah kejatuhan Melaka! Malunya menjadi MELAYU yg melihat dgn lutut berkata kata dgn siku. Soal hukum tdk ada sesiapa mampu mempertikaikanya.TAPI menghukum bukan kerja yg tuhan tugaskan kpd manusia. AKU SALAH kerana melanggar hukum KEMBAN ! Kalian BENAR kerana menjadi juri d bumi tuhan? Aku terima hukuman kalian!

Andai KEMBAN membawa ku ke neraka…aku redha…TAPI aku ada tugas yg besar yg harus ku laksanakan utk melengkapkan hidup aku di ats bumi Allah ini. Bukan hanya utk agama tetapi juga utk bangsaku. Jadi kpd yg berniat utk mengutuk…silakan…ianya tidak sama sekali meninggalkan kudis ke ats aku. TAPI kepada yg menegur, terima kasih dan mohon maaf kerana aku melakarkan sejarah.

Sudah pasti sejarah tdk akn menghalalkan cara. Tp sejarah bkn sesuatu yg bole di tukar suka2 dan bila2. Salam maaf dr sy. Kpd yg sudi…jemput2lh menonton TAKHTA sy bila d tayangkan nanti. NAMUN jgn hanya d tonton KEMBANNYA…di lihat juga bgaimana kekuatan sebuah empayar Melaka runtuh kerana rakyatnya sendiri.

Begitulah penjelasan yang dibuat oleh pengarah sensasi ini apabila dia diusik oleh individu yang memberikan komen kepada drama arahannya yang turut menampilkan beberapa pelakon hebat tempatan seperti Erra Fazira, Awie, Ellie Suriati dan aktres kelahiran Indonesia, Feby Febiola.

Incoming search terms:

Neelofa Pilih Lelaki Tua Untuk Dijadikan Suami

neelofa2

neelofa2SIAPA tak terpikat dengan kecantikan pelakon dan pengacara kacukan Melayu-Arab ini, malah, pemilik nama Nor Neelofa Mohd Noor atau lebih mesra dipanggil Neelofa punya pakej lengkap sebagai selebriti dan aura tersendiri.

Maka tidak hairanlah, ramai lelaki yang ingin mendekati dan menjadikannya sebagai teman istimewa mereka tak kurang pula yang ingin memperisterikannya.

Diusik soal cinta dan jodoh, walaupun Neelofa tidak meletakkan syarat tertentu, namun dia mengakui ingin calon pilihannya nanti mendapat restu daripada orang tua serta keluarganya.

Bahkan, anak ketiga daripada sepuluh beradik yang sering saja menjadi perhatian lelaki ini rupanya lebih selesa berkawan dengan lelaki berusia.

“Saya seorang yang simple dan easy. Asalkan saya selesa dan paling penting disukai ibu saya itu sudah cukup. “Tapi saya tak mahu letakkan apa-apa syarat dan kriteria tertentu, kerana kita takkan dapat orang yang betul-betul kita nak. Setiap orang berbeza dan unik, apa yang pentingnya keserasian dalam hubungan. “Jadi, jika berjumpa dengan orang yang benarbenar sesuai dengan karakter saya akan terima.

Tapi apa yang paling penting saya mahukan seorang yang bijak dan lebih berusia, kerana mereka lebih matang,” katanya. Akui masih belum menemui calon yang sesuai, pelakon cantik ini berkata, dia lebih selesa berkawan dengan sesiapa saja yang ingin mendekatinya.

Bagaimanapun restu orang tua tetap diutamakan terlebih dahulu. “Bukan mudah mencari pasangan yang benarbenar memahami serta ikhlas, setakat ini saya belum jumpa yang sesuai.

“Lagipun, ramai kawan saya yang berkahwin muda mempunyai masalah akhirnya bercerai,” katanya yang tidak mahu menjadikan percintaan sebagai fokus utamanya memandangkan dia lebih memberikan tumpuan terhadap karier bagi jaminan masa depan.

Menurut pelakon filem Lemak Kampung Santan ini, umur bukan penentu seseorang itu untuk melangkah ke fasa seterusnya, namun dirinya perlu lebih matang sebelum mengambil keputusan untuk berkahwin.

“Sekarang ni fokus saya nak kumpul duit beli rumah dan mencapai cita-cita saya sebelum mengambil keputusan untuk berkahwin,” katanya.

Lumrah bergelar selebriti pasti ada yang menyanjungi, tak kurang juga yang membenci. Bagi pelakon drama Kau Yang Terindah ini, dia juga tidak kisah andai ramai yang tidak menyukainya, namun dia sangat berterima kasih kepada peminatnya yang sentiasa bersama-sama dan menyokong kariernya.

“Alhamdulillah, saya amat berterima kasih di atas sokongan positif daripada peminat dan media yang sudi bekerjasama dengan saya. Susah saya nak capai cita- cita tanpa bantuan semua.

“Tentang orang yang membenci saya tak fikir dan tak kisah apa pun tentang mereka yang penting, saya tak mahu respons mereka apa-apa,” katanya

Menurut Neelofa, laman sosial miliknya juga pernah dihujani dengan pelbagai kutukan dan cacian, namun dia lebih  selesa membiarkannya berlalu begitu sahaja.

“Kalau dilayan ia pasti semakin menjadi. Lebih baik saya diam sahaja.  Terpulanglah mereka nak kata apa. Namun hakikatnya, saya dah banyak berubah ke arah yang lebih baik,” katanya.

Masih lagi menerima kritikan yang hebat gara-gara menyarungkan fesyen jumpsuit ketika mengendalikan Anugerah Meletop Era, baru-baru ini, Neelofa berkata, perkara itu di luar bidang kuasanya. Bagaimanapun, dia tidak mahu lagi memperbesarkan lagi isu tersebut.

“Saya tak rasa cemar imej saya, kerana perkara itu melibatkan banyak pihak, bagi saya itu adalah perkara normal,” kata Neelofa yang akan lebih berhati-hati selepas ini.

Seperti selebriti lain, aktres berusia 25 tahun ini, juga tidak ingin melepaskan peluang menceburi bidang perniagaan.

Kini, Neelofa sudah mula menjinakkan diri dalam bidang perniagaan menjual tudung.

“Saya menjadi pembekal kepada sebuah tudung di Labenon iaitu Bakutta, bagi saya ada sesuatu yang menarik tentang tudung ini.

“Disebabkan itu saya bersedia untuk membekalkannya di sini,” katanya.

Dalam pada itu, Neelofa memberitahu, dia mahu penuhi segala harapan ibu bapanya dan berazam membalas jasa mereka sekali gus berusaha menggembirakan mereka.

“Tahun ini saya tak nak bazirkan, saya mahu apa yang saya rancang akan tercapai,” katanya yang mahu mengejar kejayaan hasil titik peluh sendiri sekali gus membeli aset untuk masa hadapan.

Menyentuh mengenai karier seninya, Neelofa mengakui, dia kini semakin banyak menerima tawaran dalam bidang lakonan.

Malah pengacara Meletop ini memberitahu, dia terpaksa memilih supaya jadualnya tidak terlalu padat dengan tawaran lakonan semata-mata.

“Saya sedang menjalani penggambaran filem Sinaran. Ini kali pertama saya menjalani penggambaran filem muzikal. Memang ia satu cabaran baharu bagi saya, dan saya suka dengan kelainannya kerana bergenrekan muzikal.

“Saya kena mula hafal lagu dan menari, jadi badan tu agak letih. Mungkin selepas ini saya sambung dengan tawaran lain untuk seimbangkan lakonan dan pengacaraan,” katanya yang akan menjalani penggambaran diSingapura pada awal bulan ini.

Incoming search terms: